Dag 14: van Istanbul naar Thessaloniki

9 augustus 2019 - Thessaloníki, Griekenland

Het was even schrikken toen de wekker vanmorgen al vroeg ging, maar onze taxi zou er om 8u zijn om ons naar het busstation te brengen. Om 7.30u waren we als eersten, en enigen, in de ontbijtzaal om toch nog snel even wat te eten. De taxi was er ruim op tijd, zodat we stipt om 8u wegreden.

20190809_080050zeer luxe taxi

Het advies was om op tijd te vertrekken naar het busstation in verband met drukte. Die drukte viel erg mee waardoor we al om 8.30u arriveerden, terwijl de bus pas om 10u vertrok. Gelukkig was het een nieuwe en luxe bus, met bij elke stoel een videoscherm met films, tv, radio en spelletjes.

20190809_095409

We kregen ook nog versnaperingen onderweg!

De rit duurde zo'n 10 uur, waarvan we er 2 bij de grens hebben gestaan. Turkije uitgaan ging vlot, maar Griekenland in komen was wat lastiger. Iedereen moest de bus uit en de bus werd van onder tot boven gecontroleerd. Er kwamen accuschroefmacines aan te pas om allerlei panelen onder in de bus te openen. Van twee passagiers moesten ook nog de koffers worden gecontroleerd. Uiteindelijk werd er niets gevonden en mochten we verder.

IMG-20190809-WA0000wachten bij de grens!

20190809_143536grens tussen Turkije en Griekenland

De reis was erg mooi: afwisselend zee, bergen en glooiend landschap.

20190809_191843

In Thessaloniki werden op een busstation afgezet. Hierna moesten we nog een stukje verder met een stadsbus. Rond 21u kwamen we bij ons hotel aan. Het is, helaas, het minst mooie hotel tot nu toe, maar het is ook geen stad waar we lang blijven. Morgen gaan we op pad en overmorgen vertrekken we al weer.

1. Enny:
    10 augustus 2019
    Zo'n mooie reis kan natuurlijk niet eeuwig duren, dus geniet er nog maar lekker van!
  2. Dorette en Harrie:
    10 augustus 2019
    Leuk om de verhalen te lezen