Dag 2: van Wenen naar Budapest

28 juli 2019 - Budapest, Hongarije

Na een wat onrustige nacht worden we om 8u gewekt door de steward. 5 minuten later brengt hij het ontbijt in onze coupe. Het zag er prima uit: koffie, thee, chocomelk, broodjes en yoghurt. Gelukkig was de vertraging inderdaad ingehaald, zodat we in Wenen op ons gemak konden overstappen in de trein naar Budapest. Na zo,n 2,5 uur kwamen we aan op Budapest Keleti, ons eindstation van onze eerste etappe. Het hotel ligt tegenover het station, de kamers waren al klaar zodat we al vroeg onze intrek konden nemen. We besloten de rest van de dag met de hop on hop off bus rond te gaan touren om zo de stad te verkennen. We hadden nog maar net plaatsgenomen op het bovendek of het begon flink te regenen. Eerst nog even met regenponchos blijven zitten, maar uiteindelijk toch maar naar het benedendek vertrokken. Budapest is een mooie stad met prachtige statige panden, maar ook wat minder mooie, wat vervallen, gedeeltes. Vooral Boeda is erg mooi. Hier zullen we dan ook op dag 2 naar terug gaan. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten in Pizzeria Etna tegenover het hotel. Gelukkig dichtbij, want toen we terug wilden naar het hotel bleek het weer flink te regenen. We gaan allemaal vroeg naar bed, want we zijn nogal moe!

20190728_082927ontbijt in de trein

IMG-20190729-WA0000Budapest Keleti

IMG-20190729-WA0004IMG-20190729-WA0002Binnenplaats hotel20190729_095520Heel charmant met regenponchos

20190728_214223uitzicht vanuit onze kamer: het treinstation Keleti