Dag 6: van Sibiu naar Brasov

1 augustus 2019 - Sibiu, Roemenië

Vanmorgen hebben we rustig aan gedaan. Er was flink wat regen voorspeld in de ochtend, we hoefden dus niet vroeg op pad. Het bleef inderdaad flink regenen tot 11.30u. Vervolgens klaarde het op, moest er weer zonnebrandcreme worden gesmeerd en gingen we op pad. Eerst nog even een klein rondje door de stad met z'n allen. Daarna gingen de dames even winkelen in de Zara (helaas niks leuks kunnen vinden) terwijl de heren de oude toren beklommen om zo Sibiu vanaf boven te bekijken.

IMG-20190801-WA0006IMG-20190801-WA0007

Hierna hebben we lekker op een terras gezeten. Het was inmiddels aardig warm geworden, dus een koel drankje ging er wel in. Een ding is wel duidelijl: het weer is erg wisselvallig! Linde en Luc besloten hierna in de lobby van het hotel te wachten tot het tijd was om naar het station te vertrekken. Marcel, Anne en ik gingen nog een wandeling door de stad maken totdat de lucht weer erg dreigend werd. We gingen snel terug naar het hotel en zijn een uur eerder richting het station vertrokken. Dit bleek een goede actie, want het begon weer enorm hard te regenen. Helaas hebben ze geen comfortabele banken op het station, dus na een uur hadden we allemaal een behoorlijk houten kont....

20190801_155022

De rit van vandaag duurde 3 uur. Weer in eenzelfde trage trein als twee dagen geleden. Tot een half uur voor aankomst heeft het flink geregend, waardoor de Karpaten niet goed zichtbaar waren.

20190801_174145

Je ziet vooral veel wolken.

20190801_174042

20190801_165710

Toch was het, ondanks het gebrek aan beenruimte en de regen, geen vervelende tocht. In Brasov aangekomen moesten we eerst nog zitplaatsen reserveren voor de rit naar Boekarest over 2 dagen. Hierna hebben we de bus gepakt naar het historische centrum.

Ons hotel, Casa Wagner (doet mij erg aan een pizza merk denken), ligt aan centrale plein.

20190801_205837

We hebben snel de koffers op de kamers gezet en zijn op het plein neergestreken bij een burger restaurant waar ze heerlijke vega porobelloburgers hadden. Luc had keuzestress. Teveel keuze is niet altijd fijn!

Na het eten zijn we terug naar het hotel gegaan. Iedereen was toch wel moe. Morgenochtend gaan we naar kasteel Bran, ook wel bekend als het kasteel van Dracula!

1. Marjolein:
    2 augustus 2019
    Denk ook jullie nekkies! ;-)
  2. Dorette en Harrie:
    2 augustus 2019