Dag 8: van Brasov naar Boekarest

3 augustus 2019 - Boekarest, Roemenië

Onze dag begon met regen en de voorspelling beloofde niet veel goeds

Screenshot_20190803-092710

We moesten uiterlijk 11u uitchecken, dus na het ontbijt hebben we rustig ingepakt en zijn tot 11u op onze kamers gebleven. Daarna de paraplu's gepakt en op pad gegaan. Onze eerste stop was de Biserica Neagră, ofwel Zwarte kerk. Er waren meer mensen aan het schuilen: het was erg druk binnen. De kerk dankt haar naam aan de grote stadsbrand van 350 jaar gelden, waarbij de kerk is zwartgeblakerd. Binnen zijn er prachtig beschilderde panelen te zien en Transylvaanse kleden (wel oud, niet mooi). Binnen mocht er niet worden gefotografeerd. Ik heb mij hier dit keer ook aan gehouden!

20190803_114159

Na het bezoek aan de kerk was het toch droog geworden en dat is het ook tot aan ons vertrek gebleven. Marcel, Linde en Luc zijn alsnog met de kabelbaan naar de top van de Tampa gegaan. Het uitzicht was prachtig!

20190803_215542

Anne en ik hebben wat rondgelopen door de gezellige straatjes. We hebben nog een Orthodoxe kerk bezocht die weggestopt was op een binnenplaats van een gebouw.

20190803_210929

Uiteindelijk zijn we bij de Starbucks op het terras gaan beland.

20190803_122908

Hierna kwamen de mannen en Linde er ook aan en nadat zij hun ijskoffie/ijsthee op hadden zijn we weer aan de wandel gegaan, oa langs de oude stadsmuur.

20190803_132657het smalste straatje

20190803_211025oude stadsmuur

Om 16.50u vertrokken we met de trein richting Boekarest. Het eerste deel ging door de Karpaten. Helaas regende het weer wat.20190803_170736

IMG-20190803-WA0005

Het was een prachtige rit tot we door de Karpaten heen waren. Hierna werd het landschap vlak en zagen we weer enorme akkers en zonnebloemvelden. Na een rit van 90 km in 3u kwamen we in Boekarest aan. Wat we tot nu toe van Boekarest zelf hebben gezien was nogal grauw.

gelukkig nog wat kleur!

20190803_195747

Morgen gaan we een poging doen het paleis te bezoeken. Het is onduidelijk of het wel of niet open is..... Verder gaan we kijken of Boekarest ons aangenaam kan verrassen!

1. Enny:
    3 augustus 2019
    Wat leuk....nog een échte conducteur met pet en spiegelei!!
  2. Marcel:
    3 augustus 2019
    Zelfs in het kleinste gehucht met een half ingestort stationsgebouw staat een stationsbeambte in vol ornaat strak in het gelid als onze trein passeert.
  3. Annemiek:
    5 augustus 2019
    Netjes gedragen Es!! Geen foto’s maken waar het niet mag 😂
    Weer mooie dingen gezien!! Leuk om elke dag verslag te lezen.